Echt handig was onze wijziging in de planning niet. We
zouden eerst niet eens in de buurt van Sedona komen. Toch hebben we geen spijt.
Het waren twee zware reisdagen maar wat hebben we genoten. Vooral vandaag van de
scenic byway 176. En weer zijn er plannen om ook hier eens terug te komen. Een
nacht of 4 …….. we willen dan hiken, biken en zeker ook een 4x4 huren om een
stuk te rijden. Ook hebben we Montezuma’s Castle bezocht. Super leuk…. Was voor
ons niet de eerste keer dat we grotwoningen hebben gezien, we zijn ook al in
Mesa Verde geweest, maar blijft toch heel bijzonder om te zien hoe de Indianen
vroeger ingenieuze oplossingen hadden voor hun huisvesting.
De rest van de vakantie zal niet zulke grote reisafstanden
meer hebben.
Inmiddels zitten we in Las Vegas. Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan de Hooverdam. Toen we hier in 2009 waren was de brug nog in aanbouw. Nu is hij al een tijdje klaar en toegankelijk voor het publiek. Er zijn trappen die je boven op de brug brengen, naast het voorbijrazende verkeer. Het is een hele inspanning om boven te komen. Het is bloedheet en het waait keihard. Al snel hebben we het wel gezien en we vervolgen onze weg. Nog even een uitzichtpunt bekijken en dan weer verder richting Las Vegas.
We hebben vanavond een moedige
poging gedaan om Fremont Street te bezoeken, helaas mislukte dit jammerlijk.
Las Vegas is normaal al een gekkenhuis maar nu, in het weekend én in de
zomervakantie, dus helemaal. We hebben onze pogingen gestaakt en zitten nu op
onze hotelkamer in het Tuscany, zeg maar “in onze suite” hij is megagroot.
We beginnen wel erg te verlangen naar kamperen. Vanmorgen
nog wat rotsharingen gekocht en een hamer. Volgens mij zijn we compleet. Het
lijkt me heel bijzonder om in Death Valley op de Furnace Creek ranch te overnachten maar daarna………
Geniet van jullie reis, leuk om het te volgen. Hoop dat de hitte en drukte wat minder wordt.
BeantwoordenVerwijderenMira