zondag 21 augustus 2016

Laatste volle dag en weer naar huis…….

Het zit er nu echt bijna op. We hebben de laatste spullen uitgezocht en ingepakt en eigenlijk zijn we klaar om in te checken. Omdat we pas vannacht naar de luchthaven zullen gaan hebben we nog één volle dag om te besteden in en rond Los Angeles.

De keuze valt op Huntington Beach, vanaf ons hotel evengoed nog een goed uur rijden. Maar het vooruitzicht van zon, zee en strand weegt toch op tegen een dag rondhangen in files en een niet bepaald mooie stad.

Het blijkt een prima keuze te zijn. Op deze doordeweekse dag is het zelfs rustig aan het enorm uitgestrekte strand. Het is er heerlijk en in het zonnetje zitten we een poosje over de baai uit te kijken. In de branding zien we ook hier weer dolfijnen. Het lijkt alsof ze spelen, maar het kan ook zijn dat onder water de nodige vissen wordt uitgemoord in het kader van een late lunch. Het is in ieder geval een mooi gezicht om de dieren zo bezig te zien.

Op de terugweg naar het hotel bezoeken we ook nog even de ….Citadel Outlets, een enorm complex van de bekende, voornamelijk kledingwinkels.

Eten doen we bij wijze van uitsmijter in een Outback Steakhouse, waar je inderdaad een fenomenaal stuk vlees krijgt voorgeschoteld van een kwaliteit die je hier met een lampje moet zoeken. We bestellen er ook een blooming onion bij, die door de bediening in eerste instantie vergeten wordt en die we vervolgens gratis meekrijgen. Lekker voor vanavond op de hotelkamer, denk we nog. En zo nemen we voor het eerst een doggy bay met deze levensgrote lekkernij mee naar buiten.

Omdat we midden in de nacht weg moeten biedt de vriendelijke hoteleigenaar nog aan wat te eten en te drinken voor ons klaar te zetten. Erg aardig, maar niet nodig. We hebben tenslotte onze ui nog en een paar blikjes Dr. Pepper.

Dan gaat het snel. Kort na middernacht vertrekken we al. Wat heb je er aan om op de kamer te blijven zitten? We rijden weg en leveren de auto in. Een uurtje later staan we bij terminal 5, klaar om de koffers in te checken en ergens in de vertrekhal op een rustig plekje de ochtend af te wachten. Alleen jammer dat koffers inchecken ’s nachts niet blijkt te kunnen, ook niet bij zo’n mooie automaat als op Schiphol. Deze enorme luchthaven gaat ’s nachts gewoon dicht en we mogen uren op onze koffers zitten in een ruimte zonder enige voorziening. Hoewel je geadviseerd wordt tenminste drie uur van tevoren aanwezig te zijn, begint men pas anderhalf uur voor vertrek met koffers inchecken. Na een nachtje rondhangen kom je zo alsnog in de drukte terecht.

We vliegen via New York, waar het na vijf uur vliegen drie uur later is. Van daar door naar Amsterdam, waar we de volgende ochtend om 06.00 aankomen.

We staan al snel buiten en ook de bagage komt snel op de band. Jasper en Nadine staan klaar om ons thuis te brengen.

Einde van een zeer geslaagde vakantie……..